Het onderdeel Help en ondersteuning (Start/Help) bevat het tabblad Extra ondersteuning. Hebt u een vraag over Windows ME, die niet wordt beantwoord in de meegeleverde hulpbronnen? Dan klikt u op de koppeling Microsoft Corporation, die zich onder Ondersteuning vragen bevindt. Er wordt een verbinding met het internet gemaakt en u wordt naar een speciale webpagina van PSS (Microsoft Productondersteuning) geleid, waarop u uw specifieke vragen kwijt kunt. Hebt u een probleem met een in Windows Me geïnstalleerde toepassing, dan is de kans groot dat u bij Extra ondersteuning de gewenste hulp vindt. Dit onderdeel bevat namelijk de ondersteuningsbronnen, afkomstig van fabrikanten van op uw systeem geïnstalleerde toepassingen. Een voorwaarde is wel dat de toepassing moet zijn ontworpen voor Windows ME. Is dit niet het geval, dan bestaat helaas de kans dat u de ondersteuningsbronnen niet aantreft. U zult dan zelf een kijkje moeten nemen op de webpagina van de leverancier.